onsdag 23 november 2011

Almanacka!

God kväll!
Hittade för drygt en månad sedan en månadsalmanacka på nätet, enkelt och gratis att ladda ner/skriva ut.
Jag och min sambo märkte det behövdes då jag missat viktiga möten på arbetsförmedlingen. Hm . . . hihi.

Men själva utskriften på almanackan är en enkel kalender, som jag tyckte var lite tråkigt att hänga upp på väggen eller kylskåpet, så jag tänkte man kanske skulle göra någon typ hållare/ ram runt.
Så här blev resultatet.
Basen till ramen är av cardstock, av ett A4 pappers storlek. Sen har jag använt mig av distanstejp på sidorna och undertill. Dekorationspappret överst är endast ihop limmat i hörnen, för att få en öppning, så man enkelt kan dra upp förgående månads kalender och sätta dit för nästa månad..
Alla dekorationspapper kommer från pion design. Stansat ut bokstäverna i svart cardstock. Använt rosor samt söta dekorationer i form av löv och trollsländor.

Sov gott allihop!!!

Kram

2 kommentarer:

  1. Va roligt med en egen personlig almenacka,jättefin!

    SvaraRadera
  2. Jättefin almanacka.
    Kul med en som man gjort själv

    SvaraRadera